Hou grip op je HR-gerelateerde subsidies

Bij het aanvragen en het verantwoorden van verschillende subsidies komt een flinke administratieve last kijken. Van een kloppende subsidieadministratie tot het controleren van de beschikbaar gestelde bedragen, er gaat veel tijd in zitten. Tijd die er soms niet is.

Subsidie vraagt een flinke investering

Veel zorginstellingen hebben momenteel last van personeelskrapte. Het vinden van de juiste mensen en ze ook vasthouden om de werkdruk aan te kunnen, vraagt om een flinke investering. Om hierin ondersteuning te bieden zijn diverse subsidies in het leven geroepen. Kwaliteitsimpuls Personeel Ziekenhuiszorg (KiPZ) is hier een voorbeeld van, dit is een financiële tegemoetkoming voor de investering in het opleiden van personeel van organisaties in de medisch specialistische zorg. De aanvraag en verantwoording van een dergelijke subsidie is echter een flinke kluif.

Waar ligt de verantwoordelijkheid?

Veel organisaties hebben de verantwoording van subsidies bij de HR afdeling liggen, met ondersteuning van een accountant. In het verleden is gebleken dat de verantwoording van financiële tegemoetkomingen en de controle van de bedragen een taak is die vaak naar achteren wordt geschoven. Simpelweg omdat het, door de toegenomen werkdruk en onderbezetting van afdelingen, aan voldoende tijd ontbreekt. Dit probleem ligt niet enkel bij de zorginstellingen, ook de accountantskantoren hebben last van fikse personeelskrapte. Mede door de toegenomen vergrijzing in deze branche wordt het steeds lastiger om deze controles uit te besteden aan de huisaccountant.

De zorg voor een complete subsidieadministratie

OAZ kan je de zorg rondom HR-gerelateerde subsidies uit handen nemen. Door zowel bij de aanvraag als de verantwoording nauw betrokken te zijn, zorgt dit voor flinke tijdswinst. We ondersteunen je bij het voeren van een kloppende en complete subsidieadministratie, zo beschik je over alle benodigde gegevens om een aanvraag in orde te maken. Ook is het voeren van een controle over de subsidiedossiers gemakkelijker uit te voeren, alle benodigde informatie is immers aanwezig. Met ons grote team van experts, inclusief een accountant die flexibel in te zetten is, weten wij precies wanneer in het jaar de druk ligt op welke regeling en nemen we je alle werk uit handen. Zo ben je niet afhankelijk van het tijdschema van je accountant, of de kosten die hierbij komen kijken.

Ben je benieuwd hoe OAZ jouw organisatie kan helpen de beschikbare financiële regelingen maximaal te benutten? Neem dan contact op voor een vrijblijvend gesprek via info@oaz.nl of bel direct 088 5600 700.